Witajcie kochani! Zapraszam do gier i zabaw! 🙂
Zajęcia 1. Leśne zebranie – zajęcia matematyczne.
Wywołanie miłego nastroju. Wspólne zaśpiewanie piosenki.
Celem wywołania dobrego nastroju rodzic proponuje wspólne zaśpiewanie piosenki Las, której dziecko uczy się w tym tygodniu.
Poinformowanie o leśnym spotkaniu. Odczytanie ogłoszenia.
Ogłoszenie zapisane na kartce.
Rodzic informuje dziecko, że w lesie ma się odbyć zebranie zwierząt – niektórych mieszkańców lasu. Organizuje je dzięcioł. Postanowił, że podczas zebrania zwierzęta mają ustawić się w określonym porządku. Zwierzęta mają jednak problem – nie bardzo wiedzą, kto ma iść na to spotkanie i kto ma gdzie stanąć. Pyta dziecko, czy pomoże zwierzętom rozwiązać problem. Czyta ogłoszenie.
Dzisiaj na leśnej polanie odbędzie się ważne dla wszystkich zebranie. Chcę ogłosić zatem, byście, moi mili, wszyscy koniecznie się na nim stawili. Ważny jest porządek, bo spraw będzie wiele – dlatego na polanie miejsca wam przydzielę. Pod krzakami z prawej niechaj staną ssaki, na gałązkach z lewej niech usiądą ptaki. Pośrodku polany kogo umieścimy? Tak, owady małe – wtedy się zmieścimy. Gdy zajmiecie miejsca, rozpocznę zebranie. Każde zwierzę leśne musi zdążyć na nie.
Dzięcioł.
Rozmowa na temat ogłoszenia.
Rodzic pyta: Kto napisał ogłoszenie? Kogo dzięcioł zaprosił na zebranie? Jak mają się ustawić poszczególne zwierzęta? Jakie zwierzęta można zaliczyć do grupy ssaków, ptaków, owadów? Jakie są charakterystyczne cechy zwierząt należących do poszczególnych grup? Uzupełnia wypowiedzi dziecka. Proponuje wykonanie ćwiczenia.
Karta pracy
Karta pracy, cz. 4, nr 14 (załącznik), kredki.
Dziecko:
− otacza zieloną pętlą zwierzęta czworonożne (ssaki),
− otacza czerwoną pętlą zwierzęta dwunożne (ptaki),
− otacza brązową pętlą małe fruwające zwierzęta (owady),
− rysuje krokusy po śladach, a potem po drodze osy.
Klasyfikowanie sylwet zwierząt.
Trzy obręcze, koperta, wycięte wcześniej sylwety różnych zwierząt.
Rodzic prosi, aby dziecko wzięło koperty z wyciętymi sylwetami zwierząt. Przed dzieckiem układa 3 obręcze.
Dziecko:
− układa obręcze według wskazań dzięcioła: jedną z prawej strony, drugą – z lewej strony, a trzecią – trochę niżej, ale pośrodku,
− wyjmuje z koperty wycięte sylwety zwierząt i zastanawia się, które z nich mają wziąć udział w zebraniu,
− sylwety zwierząt, które nie zaliczają się do żadnej z tych grup (gady i płazy), odkłada z powrotem do koperty,
− sylwety zwierząt uczestniczących w spotkaniu wkłada do odpowiednich obręczy,
− wskazuje, w której obręczy są ssaki, ptaki, owady,
− segreguje sylwety zwierząt według podanej przez rodzica cechy, np. do jednej obręczy wkłada te, które mają skrzydła, a do drugiej te, które skrzydeł nie mają; te, które mają cztery nogi, dwie nogi, sześć odnóży
− porównuje liczebność zbiorów – układa sylwety zwierząt trójkami: ssak, ptak, owad, lub nakłada je na siebie; sprawdza, których sylwet zwierząt jest więcej i o ile,
− układa sylwety zwierząt według podanego przez rodzica rytmu: ssak, ptak, owad, ssak, ptak, owad…
− odtwarza ruchem rytm przedstawiony za pomocą sylwet zwierząt, np. przysiad, klaśnięcie, podskok, przysiad, klaśnięcie, podskok (dziecko proponuje zestaw ruchów, rodzic go powtarza).
Zajęcia 2. Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw nr 13.
Tamburyn, trójkąt, szarfy, woreczek.
Zabawa orientacyjno-porządkowa Rodzic i dziecko.
Rodzic staje w dużej odległości od dziecka i gra na tamburynie. Dziecko bawi się w rytm tamburynu – przemieszcza się w podskokach. Na mocniejsze uderzenie w tamburyn i hasło: Do rodzica!, dziecko staje przed rodzicem. Zabawę powtarzamy kilka razy, pamiętając o zmianie ról.
Ćwiczenie tułowia Pajacyki.
Dziecko stoi w rozkroku, trzyma oburącz woreczek w górze. Na dźwięk trójkąta kładzie woreczek między nogami na podłodze, prostuje się i unosi ręce w górę. Na kolejny dźwięk trójkąta wykonuje skłon i podnosi woreczek z podłogi. Zabawę powtarzamy trzy razy.
Ćwiczenie z elementem skłonu – Spływ.
Dziecko razem z rodzicem siedzą w rozkroku, jedno za drugim. Dziecko trzyma rodzica w pasie. Wspólnie pochylają się równocześnie w tym samym rytmie w przód i w tył. Rodzic naśladuje ruchy wykonywane wiosłem.
Ćwiczenie wyprostne Głowa prosto.
Dziecko maszeruje w różnych kierunkach, trzymając woreczek na głowie tak, aby nie spadł. Co pewien czas przykuca i powraca do pozycji stojącej.
Zabawa ruchowa wzmacniająca mięśnie brzucha i nóg – Rowery.
Dziecko razem z rodzicem kładzie się na plecach, ich stopy przylegają do siebie, ręce kładą wzdłuż tułowia. Równocześnie unoszą nogi, naśladują jazdę na rowerze.
Ćwiczenie z elementem czworakowania – Mostek.
Dziecko ćwiczy z rodzicem. Jedno z nich stoi w rozkroku, a drugie przechodzi na czworakach między jego nogami raz w jedną, raz w drugą stronę. Po kilku przejściach następuje zmiana ról.
Ćwiczenie przeciw płaskostopiu – Gąsienica.
Dziecko razem z rodzicem ustawiają się jedno za drugim i próbują iść tak jak gąsienica – stopy przylegają do podłoża, podciągają palce i przesuwają stopy.
Zabawa uspokajająca.
Dziecko trzyma rodzica za rękę i razem maszeruję po obwodzie koła.
Dziękuję i pozdrawiam! Ciocia Asia 🙂 :*