Hello everyone! How are you today? Let’s play!
Dzisiejsze zajęcia poświęcimy owadom znanym ze swoich wieczornych koncertów na łąkach, czyli świerszczom . Zacznijmy od animacji na podstawie opowiadania Eric’a Clarke’a The Very Quiet Cricket, czyli o niezwykle cichutkim świerszczu, który miał pewien problem. Jaki? Przekonajcie się sami:
Podobała wam się bajka? Porozmawiajcie z rodzicami o problemie świerszcza i o tym, jak sobie z nim poradził.
NICE!
Czas na powtórzenie kluczowego słownictwa związanego z owadami, które świerszcz spotkał na łące. Powtarzajcie głośno i wyraźnie za rodzicami:
CRICKET – ŚWIERSZCZ
LOCUST – SZARAŃCZA
MANTIS – MODLISZKA
WORM – DŻDŻOWNICA
SPITTBLEBUG – PIENIK
CICADA – CYKADA
BUMBLE-BEE – TRZMIEL
DRAGONFLY – WAŻKA
MOSQUITO – KOMAR
(LUNA) MOTH – ĆMA (KSIĘŻYCOWA)
GOOD WORK!
Moja kolejna propozycja to zabawa z piosenką Finger Family (Insects Version) podczas której jeszcze raz powtórzymy nazwy poznanych wcześniej owadów i kolorów. Przygotujcie paluszki postarajcie się powtórzyć jak najwięcej nazw:
EXCELLENT!
Na koniec udostępniam karty pracy z różnymi owadami (do wyboru do koloru):
Dodatkowo zachęcam do obejrzenia bajki Dawno temu w trawie w wersji anglojęzycznej, czyli Bug’s life. Wstawiam link do kanału z 4-minutowymi fragmentami bajki:
THANK YOU! SEE YOU! HUGS! – ciocia Asia! 🙂